קידום אתרי פלאש
אתרים שנבנו בטכנולוגית התכנות פלאש, הם אתרים מאוד אטרקטיביים ודינאמיים המספקים חווית משתמש ממתגת היוצרת רושם ראשוני חזק על הגולש. הבעיה היא שקשה מאוד לבנות קמפיין קידום לאתרי פלאש. אך אל דאגה, לא משנה איך נבנה האתר שלכם, בין אם ב- HTML או בפלאש (Flash), ניתן לקדם אותו במנועי החיפוש בצורה אורגנית וממומנת.
הבעייתיות של קידום אתרי פלאש
שורש הבעיה של קידום אתרי פלאש טמון באופן שבו מנועי החיפוש עובדים, או יותר נכון "הקרולרים" שלהם, אותן תוכנות הסורקות את כל הדפים ברשת ומדווחות בחזרה למנועי החיפוש על המידע הקיים באתר, שינויים שבוצעו בו ועוד.
כל מנוע חיפוש שולח את הקרולרים הללו לסרוק גם את האתר שלכם, ללמוד אותו ולהבין במה הוא עוסק.
הקרולרים האלה, שמזינים את המידע לאלגוריתם של מנועי החיפוש ועוזרים לו לדרג ולקטלג את האתרים השונים, מתקשים לסרוק אתרים או קטעי קוד שנבנו בטכנולוגיית פלאש.
קרולרים הם מונחי טקסט כתוב, ופלאש מבוסס על סרטון אנימציה. אומנם אותו סרטון מכיל בתוכו טקסט, אבל הוא נעול בתוך אובייקט שהקרולר מדרג כבעל איכות ירודה מפני שזה לא טקסט קריא. על כן, כל מאמצי הקידום שייעשו על אותו טקסט צריכים לעבור עריכה מסוימת אחרת הוא לא יזכה לחשיפה במנועי החיפוש.
אותה בעיה קיימת גם עם קישורים (לינקים) באתרים מבוססי טכנולוגיית פלאש, קישורים חיצוניים ופנימיים הם חלק גדול מכל קמפיין קידום אתרים. כאשר אותם קישורים סגורים בתוך סרטון פלאש, מנוע החיפוש מתקשה לגשת אליהם וכתוצאה מכך הם מדורגים נמוך יותר בתוצאות החיפוש. מבחינת מנועי החיפוש, אתרי פלאש, אפילו אם הם מרובי דפים, נתפסים כאיכותיים פחות בגלל אותו קושי ובשל פרמטרים נוספים.
איך בכל זאת אפשר לבצע קידום אתרי פלאש?
כיוון שתוכנו של הפלאש לא זמין למנועי החיפוש כמו שתוכן HTML זמין להם, חלק גדול מהעבודה כרוכה ביצירת כותרות תיאוריות לכל הדפים וכן יצירת תיאורי דף ותוספות שיאפשרו למנועי החיפוש להבין את תוכנו של עמוד הפלאש.
אחת הדרכים להתגבר על המחסום הזה שמונע ממנועי החיפוש לסרוק אתרי פלאש בצורה מיטבית היא הטמעת סרטון הפלאש בתוך עמוד HTML. את דף ה- HTML מנועי החיפוש כן יכולים לקרוא, וסרטון הפלאש היושב על הדף הזה אינו משפיע על הדרך שבה מנועי החיפוש סורקים אותו.
את עמוד ה-HTML ניתן ליצור באופן שיסייע במידת מה לבניית קידום אתרי פלאש (קוד איכותי, קישורים, תגיות וכו'). ניתן במקרים מסוימים לשתול טקסט כתוב ב- HTML ליד הפלאש ומעליו מבלי להפריע לעיצוב ולפונקציונאליות של האתר.
כמו כן, חשוב ליצור ייצוג טקסטואלי בתוכן הפלאש על ידי שימוש בתגיות מיוחדות. בעזרת הייצוג הזה ניתן לשלוט במנועי החיפוש ולקדם את האתר מבלי שסרטון הפלאש ישפיע על תוצאות הדירוג במנועי החיפוש.
אפשרות נוספת ביישום תגיות ה- HTML היא לפצל את אתר הפלאש לכמה חלקים. במקום לכלול את כל האתר בתוך סרטון פלאש אחד, ניתן לפצל את התוכן למספר סרטוני פלאש וליצור עבור כל אחד מהם דף HTML נפרד.
פלאש וגלישה סלולארית
מנועי החיפוש כל כך לא אוהבים פלאש עד שמנוע החיפוש של גוגל מוציא אזהרות לגולשים ממכשירים סלולאריים שהאתר שלכם בנוי על פלטפורמת פלאש. מנועי החיפוש השונים ממליצים לבנות אתרים ב- HTML 5 מפני שזאת טכנולוגיה שתומכת במכשירים ניידים מודרניים ולא מקלקלת לגולשים במובייל את חווית הגלישה.
השורה התחתונה
קידום אתרי פלאש אינו אפקטיבי כמו קידום אתרים מבוססי HTML, מנועי החיפוש השונים אומנם מדרגים אתרי פלאש בדפי החיפוש אבל בדרך כלל מתחת לאתרים הבנויים בטכנולוגיה יותר מותאמת לחיפוש.
אם אתם בכל זאת רוצים להשתמש בפלאש באתר שלכם, כדאי לעשות זאת בחוכמה ולשתול אובייקטים מבוססי פלאש בתוך HTML ולא ההפך. טכניקה זו תאפשר לכם ליהנות משני העולמות, אך יש ליישם אותה בחוכמה מבלי לפגום בחוויית המשתמש או באיכויות הפלאש.
כמו כן, באפשרותכם להעביר את התוכן של האתר שלכם מפלאש לתוכן מבוסס טכנולוגיית HTML. ההתקדמות בטכנולוגיה זו מאפשרת חווית משתמש שלא הייתה זמינה בעבר ואף עולה על טכנולוגיית הפלאש ברוב הפעמים.
נשמע מעניין, נכון? לחצו על הכפתור בכדי לקבל שיחת ייעוץ חינמית עם מומחה קידום אתרי פלאש ואתרי HTML.